Tanie długopisy reklamowe z modnymi nadrukami

Wiele osób zastanawia się, jakimi kryteriami kierujemy się, robiąc zakupy. Co sprawia, że wybieramy produkt tej a nie innej marki, nawet jeśli na sklepowej półce takich samych produktów od różnych producentów jest wiele. Wiedza o tym, co kieruje konsumenckimi wyborami jest szczególnie cenna dla samych producentów, którzy z taką wiedzą mogą planować lepsze kampanie reklamowe, które w bardziej skuteczny sposób docierać będą do stałych i potencjalnych klientów.

Większość z nas jest wzrokowcami więc estetyczna strona opakowań jest niezwykle ważna. Jeśli produkt przeznaczony jest dla dzieci, niezwykle ważne staje się to, by był kolorowy. Jednobarwne długopisy i ołówki są bardzo monotonne więc raczej nie przypadną do gustu dzieciom.

Świetnym pomysłem jest w takich przypadkach tworzenie aplikacji z postaciami ze znanych bajek lub filmów. Zarówno dzieci, jak i młodzież, w różnych okresach fascynacji filmami czy bajkami, mają swoich idoli. Wieszają więc nie tylko ich plakaty, lecz także wybierają plecaki, kubki, przybory do pisania, a nawet pościel i ubrania, na których wizerunek idola jest umieszczony.

Na fali takiego zainteresowania wypromowano wiele linii produktów przeznaczonych specjalnie dla dzieci i młodzieży, a firmy, które na taki pomysł wpadły, liczyły ogromne zyski. Takie kampanie promocyjne, podczas których pojawiają się gadżety z bajek czy filmów, odnoszą się zazwyczaj do artykułów papierniczych.

Producenci, jak na przykład firma Herlitz, wypuszczają więc mnóstwo różnorodnych produktów z takim samym nadrukiem. W ofercie pojawiają się zatem zeszyty, bloki, notesy, kalendarze, tanie długopisy reklamowe, flamastry , ołówki i wiele, wiele innych podobnych towarów.

Zazwyczaj jedna moda ustępuje miejsca kolejnej, dlatego takie specjalne linie produktów są dostępne w sklepach tak długo, jak długo trwa zainteresowanie daną postacią. Gdy ono mija, znikają tez wszystkie tanie długopisy reklamowe czy zeszyty z kolorowymi okładkami, a ich miejsce zajmuje nowa linia towarów.

Takie częste zmiany nie dotyczą gadżetów firmowych rozdawanych podczas innych akcji promocyjnych. Tu zazwyczaj obowiązują barwy firmowe, które są dla danej marki charakterystyczne i ułatwiają jej rozpoznanie. Pojawia się też logo, które w ciągu lat może być unowocześniane, ale zazwyczaj większych zmian w tym względzie nie ma.

Logo jest nadrukowywane na każdy gadżet, który ma trafić do klienta. Gadżety otrzymują także pracownicy, aby nie tylko zwiększyć ich poczucie identyfikacji z firmą, w której pracują, lecz także dlatego, by poza nią reklamowali markę wśród znajomych oraz otoczenia, które zwróci uwagę na napis na koszulce czy logo na tanim długopisie reklamowym.

Taka forma reklamy odznacza się dużą skutecznością gdyż klient, mając ciągle do czynienia z przedmiotem, na który nadrukowane jest logo - chcąc nie chcąc - zapamiętuje to, jak ono wygląda. Zapamiętują je także osoby z otoczenia, które później, wybierając się na zakupy, szybciej rozpoznają tę właśnie markę wśród setek innych.

Jest to sekret skuteczności tych reklamowych gadżetów - możemy nie pamiętać, gdzie widzieliśmy dane logo, ale nie mamy wątpliwości, że je znamy. Skoro je rozpoznajemy, oznacza, że warto kupić produkty tej marki, ponieważ wywołują w nas pozytywne skojarzenia.

Taką skutecznością rzadko może się pochwalić reklama telewizyjna, na którą coraz mniej osób zwraca uwagę. Wśród tysiąca innych, puszczanych codziennie, reklama taka rzadko kiedy jest w stanie zapaść w pamięć, nie mówiąc już o rozpoznaniu marki.